Turbokit RoadX - Black/Alu - Derbi Senda 125 Baja
På lager
2 stk
SKU
V4T49-N
Ingeniørene har brukt Turbokit's samlede racing erfaring over flere tiår i utviklingsarbeidet. Det innvolverer omfattende bruk av moderne datateknologi (CAD-design) og labratorietesting. Anlegget er oppgitt å kunne gi en potensiell effektøkning på over 1,3-1,7hk opp mot orginalsylinder. Sykkelen puster bedre med et oppgradert anlegg. Du får kvikkere gassrespons gjennom registeret. Sykkelen føles mer leken og lettkjørt. I tillegg til oppgraderingene av ytelsene gir anlegget en visuell oppgradering. Lyden blir også mer voksen, på tross av at denne ikke blir mer "skrikete".
Eksosanlegget er lett å montere og alle deler som behøves medfølger.
Dette er altså "plug and play" og en flott oppgradering for den som vil gi sykkelen det den fortjener.
Anlegget leveres med DB-Killer. (gir reduksjon i lydvolum, ofte også kalt DB-innsats) Denne sitter montert helt i enden av lyddemperen. Denne typen innsatser er kjent også fra andre 4-takts anlegg og følger kjent utførelse/design. DB-Killer reduserer flyten i anlegget noe, dette kan merkes i den øvre delen av turtallsregisteret, i nedre del vil anlegget med DB killeren faktisk kunne være en anelse kraftigere. Man kan altså oppleve å ha en anelse mer dreimoment frem til mellomregisteret. DB innsatsen er avstemt fra fabrikken, noe som gjør at den tar lite ytelse også fra toppregisteret. Noen liker å ta ut DB-killeren ved banebruk for å få en enda mer markert tone fra anlegget. (noen vil si fetere, men det er jo smak og behag) Forskjellen effektmessig er altså ikke fra natt til dag, men nyanser. Det fine er at du kan prøve med og uten DB killer. Det er bare å løsne låseringen som holder din DB-killer på plass. Deretter kan du ta den ut av anlegget. Merk at DB-killeren kan sitte relativt godt, så litt tålmodighet bør man ha. Det er bare to komponenter som skal tas ut av anlegget. Selve innsatsen i demperen og låseringen. Hvis du vil montere innsatsen tilbake i anlegget følger du motsatt prosedyre. Husk å legge din DB-Killer og låseringen sammen i en pose, så du ikke mister disse.
Turbokit RoadX anlegget er i utgangspunktet homologenisert og godkjent som erstatningsanlegg.
Det medfølger papirer fra Turbokit i forhold til homologenisering, og anlegget er e-merket.
Dessverre leverer Turbokit mindre omfattende papirer og dokumentasjon enn øvrige produsenter.
Det kan være utfordrende å få anlegget godkjent i vognkortet.
Eksosanlegget er lett å montere og alle deler som behøves medfølger.
Dette er altså "plug and play" og en flott oppgradering for den som vil gi sykkelen det den fortjener.
Anlegget leveres med DB-Killer. (gir reduksjon i lydvolum, ofte også kalt DB-innsats) Denne sitter montert helt i enden av lyddemperen. Denne typen innsatser er kjent også fra andre 4-takts anlegg og følger kjent utførelse/design. DB-Killer reduserer flyten i anlegget noe, dette kan merkes i den øvre delen av turtallsregisteret, i nedre del vil anlegget med DB killeren faktisk kunne være en anelse kraftigere. Man kan altså oppleve å ha en anelse mer dreimoment frem til mellomregisteret. DB innsatsen er avstemt fra fabrikken, noe som gjør at den tar lite ytelse også fra toppregisteret. Noen liker å ta ut DB-killeren ved banebruk for å få en enda mer markert tone fra anlegget. (noen vil si fetere, men det er jo smak og behag) Forskjellen effektmessig er altså ikke fra natt til dag, men nyanser. Det fine er at du kan prøve med og uten DB killer. Det er bare å løsne låseringen som holder din DB-killer på plass. Deretter kan du ta den ut av anlegget. Merk at DB-killeren kan sitte relativt godt, så litt tålmodighet bør man ha. Det er bare to komponenter som skal tas ut av anlegget. Selve innsatsen i demperen og låseringen. Hvis du vil montere innsatsen tilbake i anlegget følger du motsatt prosedyre. Husk å legge din DB-Killer og låseringen sammen i en pose, så du ikke mister disse.
Turbokit RoadX anlegget er i utgangspunktet homologenisert og godkjent som erstatningsanlegg.
Det medfølger papirer fra Turbokit i forhold til homologenisering, og anlegget er e-merket.
Dessverre leverer Turbokit mindre omfattende papirer og dokumentasjon enn øvrige produsenter.
Det kan være utfordrende å få anlegget godkjent i vognkortet.