Tecnigas E-Nox Steel - Rieju MRT50

På lager
1 stk
SKU
06.12.542.21
kr 2 198,00
Dette eksosanlegget er et meget spennende allround anlegg som yter godt til en bra pris. Du kan gjerne sette opp E-Nox med orginalsylinder. Det stortrives også både med sport sylinder og mid-race sylindersett. De sterkeste punktene for E-Nox kan oppsummeres med høy toppeffekt og et imponerende forhold mellom pris og ytelse. Dette er et godt valg for prisbevisste som skal ha et kraftig oppsett på stramt budsjett.

Det er fin bredde i registeret med E-Nox. Det trives aller best fra rundt 7000 og oppover mot 11 000 rpm. Samtidig kan det gjerne trekke lenger. Effektkurven vil naturligvis også avhenge av sylinderen anlegget jobber opp mot. E-Nox fremstår som fleksibelt med tanke på komponentvalg. Det betyr at det er lett å sette opp et velfungerende oppsett med utgangspunkt i dette anlegget. E-Nox oppleves hverken som veldig bunndrags eller toppdragsorientert. Dette er et anlegg som plasserer seg i en mellomstilling. Det oppleves gjerne litt mindre momentsterkt enn f.eks. Metrakit Thrower og LeoVince X-Fight. Som nevnt innledningsvis jobber det fint med originalsylinder. Dersom du kombinerer E-Nox med en sport eller mid-race sylinder får du derimot mer moment fra tidligere i registeret. Da føles også sykkelen mer voksen samtidig som det bevarer sin velvillighet mot å trekke ut toppregisteret. Dette er et anlegg som elsker å få kjøre med kjappe gasspådrag opp til full effekt. E-Nox har en forholdsvis dempet eksosnote. Det leveres med en relativt stor lyddemper som tar ned de lysere tonene fra anlegget. Lyddemperen har eloxert finish som bidrar til et eksklusivt inntrykk. Tecnigas produserer anlegget i sin helhet i Spania. Dette er et anlegg der Tecnigas fokuserer knallhardt på å levere maksimal ytelse per krone. E-Nox utmerker seg som en kategorivinner i forhold til pris satt opp mot effekt.

Anlegget er EU-Godkjent og plombert for veibruk, godkjennelsespapirer følger med. E-Nox kan benyttes som lovlig erstatningsanlegg.
Plomben kan enkelt fjernes, men anlegget er da kun godkjent for banebruk..

OBS: Godkjenning for veibruk gjelder frem til 2017 årsmodell. For 2018 ble det innført nye utslippskrav for eksosanlegg. Typegodkjenning omfatter ikke Euro4 modeller fra 2018 og nyere. Dette eksosanlegget har ikke katalysator og vil derfor kunne gi høyere utslipp.
Copyright © 2024 SpeedOptions