Tecnigas E-Nox Evo Steel - Beta RR50
På lager
2 stk
SKU
06.12.511.31
Tecnigas bygger videre på sin suksessfulle E-Nox serie og lanserer E-Nox Evo Steel.
Hva er nytt? Svanehalsen og konstruksjonen er tilsvarende. Slik at de imponerende ytelsene fra E-Nox er bevart.
Evo utgaven får derimot en helt ny lyddemper og konstruksjon med fast mellomrør.
E-Nox var ikke kjent for å være noen bråkebøtte. Slik at lydnivået ikke er veldig mye lavere i E-Nox Evo.
Derimot har E-Nox Evo blitt endret for å synge med litt dypere røst. Tecnigas har utviklet en større lyddemper som har økt innvendig volum. Dermed demper anlegget de lyse notene litt ekstra. Samtidig som den tøffe grunntonen bevares.
En rumlende bassnote ligger under de lysere notene. Det gir skikkelig morsomt lydbilde.
Det er fortsatt en ilter to-taktslyd. Men den er mindre metallisk enn i mange andre eksosanlegg.
Ytelsene er bevart fra E-Nox. Dette er et imponerende allsidig anlegg.
E-Nox Evo takler både originalsylinder og større sylindersett bra. Det er aldeles ypperlig også i kombinasjon med f.eks Airsal T6 Asso.
Trekker flott med originalsylinder med veldig morsomt toppdrag. Kjører du med en større sport eller mid-race sylinder får du også mer moment fra tidligere i registeret.
Har herlig turtallsvilje og briljerer mellom ca 7000 opp til 11 000 rpm. Selvsagt er det gjerne med på å trekke mer turtall enn dette også. Dette anlegget er så fleksibelt at det ikke gjør seg bort selv på racing sylinder.
Tecnigas E-Nox har utmerket seg som en budsjettfavoritt. Det er vanskelig for andre anlegg å matche ytelsene Tecnigas gir for pengene.
Denne trenden fortsetter også med E-Nox Evo. Dette er imponerende godt gjennomført i forhold til pris. Produseres av Tecnigas i Spania og befester deres posisjon som en vinner på pris opp mot ytelse.
Anlegget er EU-Godkjent og plombert for veibruk, godkjennelsespapirer følger med. E-Nox kan benyttes som lovlig erstatningsanlegg.
Plomben kan enkelt fjernes, men anlegget er da kun godkjent for banebruk.
OBS: Typegodkjenningen gjelder i utgangspunktet Euro2 og Euro3 utslippskrav. Leveres ikke med katalysator.
Tilfredsstiller derfor ikke Euro4 utslippskrav for 2018 årsmodell og nyere.
Hva er nytt? Svanehalsen og konstruksjonen er tilsvarende. Slik at de imponerende ytelsene fra E-Nox er bevart.
Evo utgaven får derimot en helt ny lyddemper og konstruksjon med fast mellomrør.
E-Nox var ikke kjent for å være noen bråkebøtte. Slik at lydnivået ikke er veldig mye lavere i E-Nox Evo.
Derimot har E-Nox Evo blitt endret for å synge med litt dypere røst. Tecnigas har utviklet en større lyddemper som har økt innvendig volum. Dermed demper anlegget de lyse notene litt ekstra. Samtidig som den tøffe grunntonen bevares.
En rumlende bassnote ligger under de lysere notene. Det gir skikkelig morsomt lydbilde.
Det er fortsatt en ilter to-taktslyd. Men den er mindre metallisk enn i mange andre eksosanlegg.
Ytelsene er bevart fra E-Nox. Dette er et imponerende allsidig anlegg.
E-Nox Evo takler både originalsylinder og større sylindersett bra. Det er aldeles ypperlig også i kombinasjon med f.eks Airsal T6 Asso.
Trekker flott med originalsylinder med veldig morsomt toppdrag. Kjører du med en større sport eller mid-race sylinder får du også mer moment fra tidligere i registeret.
Har herlig turtallsvilje og briljerer mellom ca 7000 opp til 11 000 rpm. Selvsagt er det gjerne med på å trekke mer turtall enn dette også. Dette anlegget er så fleksibelt at det ikke gjør seg bort selv på racing sylinder.
Tecnigas E-Nox har utmerket seg som en budsjettfavoritt. Det er vanskelig for andre anlegg å matche ytelsene Tecnigas gir for pengene.
Denne trenden fortsetter også med E-Nox Evo. Dette er imponerende godt gjennomført i forhold til pris. Produseres av Tecnigas i Spania og befester deres posisjon som en vinner på pris opp mot ytelse.
Anlegget er EU-Godkjent og plombert for veibruk, godkjennelsespapirer følger med. E-Nox kan benyttes som lovlig erstatningsanlegg.
Plomben kan enkelt fjernes, men anlegget er da kun godkjent for banebruk.
OBS: Typegodkjenningen gjelder i utgangspunktet Euro2 og Euro3 utslippskrav. Leveres ikke med katalysator.
Tilfredsstiller derfor ikke Euro4 utslippskrav for 2018 årsmodell og nyere.