Malossi - Variatorfjør hvit - Minarelli
På lager
4 stk
SKU
297047.W0
Denne variatorfjøren gir omlag 30% strammere fjør enn original variatorfjør.
For de fleste motorer der denne fjøren er aktuell.
Benyttes typisk med effektanlegg og oppgradert variator. Eller med sport sylinder.
Variatorfjøren sitter bakerst i gir-systemet og presser reimskivene sammen ved bakre variator.
Ved oppgradering av motoren vil du kunne få mer krefter.
Det betyr at kraften som overføres til variator-reimen øker.
Da kan det samtidig være nødvendig å oppgradere variator-fjøren.
Føler du at motoren blir "hengende" på høye gir i motbakkene?
Eller at du har for rask veksling til tyngre gir når du akslererer?
Føler du pådraget er ujevnt, slik at du har "kenguru" akselerasjon?
Da kan det ofte være aktuelt med en ny variatorfjør.
For variatorfjøren ønsker man å ha den fjøren som gir nok grep mot reima.
Men samtidig at variatofjøren ikke skal være strammere enn nødvendig.
Fordi man ønsker akkurat riktig trykk på reima fra reimskivene.
For kraftig trykk sliter reima raskere. For svakt trykk gir lite effektiv kraftoverføring.
Det er vanlig å prøve seg frem med ulike fjører.
For de fleste motorer der denne fjøren er aktuell.
Benyttes typisk med effektanlegg og oppgradert variator. Eller med sport sylinder.
Variatorfjøren sitter bakerst i gir-systemet og presser reimskivene sammen ved bakre variator.
Ved oppgradering av motoren vil du kunne få mer krefter.
Det betyr at kraften som overføres til variator-reimen øker.
Da kan det samtidig være nødvendig å oppgradere variator-fjøren.
Føler du at motoren blir "hengende" på høye gir i motbakkene?
Eller at du har for rask veksling til tyngre gir når du akslererer?
Føler du pådraget er ujevnt, slik at du har "kenguru" akselerasjon?
Da kan det ofte være aktuelt med en ny variatorfjør.
For variatorfjøren ønsker man å ha den fjøren som gir nok grep mot reima.
Men samtidig at variatofjøren ikke skal være strammere enn nødvendig.
Fordi man ønsker akkurat riktig trykk på reima fra reimskivene.
For kraftig trykk sliter reima raskere. For svakt trykk gir lite effektiv kraftoverføring.
Det er vanlig å prøve seg frem med ulike fjører.