Yasuni Cross ML - Aprilia/Derbi/Gilera - Black
På lager
4 stk
SKU
TUB807TB-94
Yasuni Cross er hovedsakelig utviklet med tanke på å jobbe med original og mid-race klassifiserte sylindere. Ved første øyekast ser ikke anlegget så spesielt ut, foruten blant kjennere naturligvis.
Tar man en nærmere kikk finner man at tilpasning og finish er på høyt nivå, og det samme kan trygt sies om ytelsene det serverer. Som nevnt innledningsvis er Yasunis anlegg utpregede toppdragsanlegg og arbeider best på høye rpm. Det trekker jevnt fra bunn av registeret og ved rundt 4k går man inn mot mellomkick og stiger kjapt inn mot fullt toppdragskick fra ca. 8k. Selvfølgelig avhengig av hvilken sylinder det arbeider med.
Så er det bare å glise hele veien mot turtallsperra (om du har [!] )
Yasuni leverer dette anlegget med plombering montert ved inngangen til sylinderen og ved inngangen til demperen.
Eksosanlegget har e-merking, noe som betyr at det er lovlig for veibruk så lenge plomberingene sitter montert.
Dersom du ønsker å benytte anlegget i racing er det naturligvis mulig å fjerne plomberingene på kort tid.
Godkjent for alle årsmodeller frem til 2017.
OBS: Godkjenning for veibruk gjelder frem til 2017 årsmodell. For 2018 ble det innført nye utslippskrav for eksosanlegg. Typegodkjenning omfatter ikke Euro4 modeller fra 2018 og nyere. Dette eksosanlegget har ikke katalysator og vil derfor kunne gi høyere utslipp.
Tar man en nærmere kikk finner man at tilpasning og finish er på høyt nivå, og det samme kan trygt sies om ytelsene det serverer. Som nevnt innledningsvis er Yasunis anlegg utpregede toppdragsanlegg og arbeider best på høye rpm. Det trekker jevnt fra bunn av registeret og ved rundt 4k går man inn mot mellomkick og stiger kjapt inn mot fullt toppdragskick fra ca. 8k. Selvfølgelig avhengig av hvilken sylinder det arbeider med.
Så er det bare å glise hele veien mot turtallsperra (om du har [!] )
Yasuni leverer dette anlegget med plombering montert ved inngangen til sylinderen og ved inngangen til demperen.
Eksosanlegget har e-merking, noe som betyr at det er lovlig for veibruk så lenge plomberingene sitter montert.
Dersom du ønsker å benytte anlegget i racing er det naturligvis mulig å fjerne plomberingene på kort tid.
Godkjent for alle årsmodeller frem til 2017.
OBS: Godkjenning for veibruk gjelder frem til 2017 årsmodell. For 2018 ble det innført nye utslippskrav for eksosanlegg. Typegodkjenning omfatter ikke Euro4 modeller fra 2018 og nyere. Dette eksosanlegget har ikke katalysator og vil derfor kunne gi høyere utslipp.