Metrakit Pro Race 3 - Aprilia RS/Yamaha TZR m.fl.
På lager
3 stk
SKU
871Y0633
Metrakit Pro Race er stavelser som betyr mye for de fleste, det vil si de som er innvidd i en verden av varm olje og skrikende gummi. Anlegget yter rettmessig legendestatus ettersom det var det første anlegget som gjorde ytelser på dette nivået til allemannseie, i motsetning til noe som var begrenset de som var førere i et race team eller på andre måter hadde tilgang til slik kompetanse. Hard-core tuning med andre ord! Når dette anlegget kobles opp mot en hyper-racing sylinder byr det på et absolutt fyrverkeri av turtall og effekt.
For ProRace3 serien satte MRD (Metrakit Racing Divison) seg nær umulige mål. De skulle hente enda høyere effekt, men uten at man mistet noe av bredden i effektregisteret. Med andre ord var man ikke villig til bare å forsøke å spisse effektregisteret ytterligere nettopp fordi dette ville gå på bekostning av kjørbarheten. Det hjelper lite å hente ekstra effekt dersom motoren blir så turtallsavhengig at man mister flyten på banen. Derfor ønsket ikke Metrakit å gjøre endringer hvor man tapte noen effekt ned til 10 000 rpm. Det har tatt Metrakit flere år å utvikle ProRace3 fra prototyper til produksjonsklar modell, men nå er det omsider klart og resultatet er ganske enkelt superb. Toppeffekten har økt med ca. 0.5hk mot et ProRace oppsett(!) og effektregisteret er faktisk bredere enn tidligere! Allerede fra ca. 9000 rpm leverer anlegget mer effekt enn sin stolte forgjenger og det trekker like langt på turtallet som før! Hele veien fra 9 opp til 13 000 rpm ligger effekten i snitt ca. 0.4 hk høyere. Metrakit har lykkes i arbeidet bl.a. takket være utviklingen av en ny lyddemper og svært omfattende studier av svanehalsen. Man har til og med klart å oppnå en liten vektbesparelse relativt til forgjengeren.
Dette anlegget er naturligvis sveiset 100% for hånd, og ikke "hurtigsveiset" men snarere et stykke arbeide man kan legge fra seg før fiesta og ta tak i igjen senere. Boost verdiene dette anlegget leverer mellom ca. 9,2-14,500 (avhengig av sylinderens arbeidsområde) er rådigge. Anlegget balanserer slik det skal på en knivsegg mellom max kjørbarhet og topp hk leveranse.
Anlegget monteres selvfølgelig med flance oppheng og avhengig av ønske kan du enkelt switche mellom størrelsen på flancene for å endre peak power punktet på kurven og axxen generelt gjennom endring av resonanslengdene. I det hele tatt er dette et komplett og ekslusivt anlegg for den som har råd til inngangsbilletten. Kort sagt: En ekte thriller :-D
For ProRace3 serien satte MRD (Metrakit Racing Divison) seg nær umulige mål. De skulle hente enda høyere effekt, men uten at man mistet noe av bredden i effektregisteret. Med andre ord var man ikke villig til bare å forsøke å spisse effektregisteret ytterligere nettopp fordi dette ville gå på bekostning av kjørbarheten. Det hjelper lite å hente ekstra effekt dersom motoren blir så turtallsavhengig at man mister flyten på banen. Derfor ønsket ikke Metrakit å gjøre endringer hvor man tapte noen effekt ned til 10 000 rpm. Det har tatt Metrakit flere år å utvikle ProRace3 fra prototyper til produksjonsklar modell, men nå er det omsider klart og resultatet er ganske enkelt superb. Toppeffekten har økt med ca. 0.5hk mot et ProRace oppsett(!) og effektregisteret er faktisk bredere enn tidligere! Allerede fra ca. 9000 rpm leverer anlegget mer effekt enn sin stolte forgjenger og det trekker like langt på turtallet som før! Hele veien fra 9 opp til 13 000 rpm ligger effekten i snitt ca. 0.4 hk høyere. Metrakit har lykkes i arbeidet bl.a. takket være utviklingen av en ny lyddemper og svært omfattende studier av svanehalsen. Man har til og med klart å oppnå en liten vektbesparelse relativt til forgjengeren.
Dette anlegget er naturligvis sveiset 100% for hånd, og ikke "hurtigsveiset" men snarere et stykke arbeide man kan legge fra seg før fiesta og ta tak i igjen senere. Boost verdiene dette anlegget leverer mellom ca. 9,2-14,500 (avhengig av sylinderens arbeidsområde) er rådigge. Anlegget balanserer slik det skal på en knivsegg mellom max kjørbarhet og topp hk leveranse.
Anlegget monteres selvfølgelig med flance oppheng og avhengig av ønske kan du enkelt switche mellom størrelsen på flancene for å endre peak power punktet på kurven og axxen generelt gjennom endring av resonanslengdene. I det hele tatt er dette et komplett og ekslusivt anlegg for den som har råd til inngangsbilletten. Kort sagt: En ekte thriller :-D