Metrakit Pro Race 3 - AM6
På lager
1 stk
SKU
800R0336
Metrakit Pro Race, oppsiktsvekkende stavelser som fremkaller utrolig ”feelgood” faktor for de som vet hva dette dreier seg om. For de som ikke gjør det kan vi opplyse at det er Metrakits ”værstingslinje,” og dette er resultatet av betydelig overtid i utviklingsavdelingen.
Dette er ”old-school” racing!
MK Pro Race var den første ekte Hyper Racing sylinderen og nyter i dag rettmessig legendestatus.
Med ProRace 3 videreføres arven fra forgjengeren på imponerende vis! MRD (Metrakit Racing Division) har arbeidet med den nye ProRace 3 serien i flere år for å oppnå enda høyere effekt uten å miste noen bredde i effektregisteret. En nesten umulig oppgave, som ble en besettelse. Men de har lykkes!
På det meste ligger effekten over 0.5hk over dens stolte opphav.
Ytelsesmessig er det overhodet ingenting å utsette på dette kraftverket. Det er knapt mulig å unngå å la seg sjarmere.
Sylinderen er raffinert gjennom flere års utvikling og fremdeles på ultra nivået ytelsesmessig.
MK leverer alt som trengs for en perfekt opptrimming av motoren og ytelsesmessig er 25 hk(!) innen rekkevidde med komplett Pro Race oppsett. Mange mener dette er den mest brukervennlige av ekte hyper-racing sylindere, dog må man påregne nødvendig tid til innstilling av squish osv.
Gode instrukser på montering osv. medfølger. Naturligvis er det som vanlig krefter å tjene på fresing av skyllekanalene og å kjøre settet med de rette kompontene. (Men det er på ingen måte "obligatorisk").
Rent teknisk baserer sylinderen seg på å hente kreftene gjennom en enorm trippel port eksosport og et særdeles veldimensjonert orkester av skylleporter. Som en ekte racing sylinder skal skaper denne MKen magi på høye rpm.
Den drar som besatt og leverer et fyrverkeri fra rundt 7000 og helt opp mot 15 000!
(Her avhenger det av anlegget og tenningskurve, men den har et meget bredt kick til å være ekte hyper racing)
Pro Race hjelper mot depresjon og burde gis på blå resept!
Grunnet det spesielle flance opphenget kan sylinderen kun benyttes med ProRace anlegg eller man må ordne en adapter, med mindre man dreier seg en egen overgang. Dette er pga. at MK har utvidet eksosporten slik at den er anslagsvis 25% større en normalt! Igrunn et perfekt bevis på hvor utrolig langt MK er villig til å gå for å unngå kompromisser. Det ville jo være en skam om noen benyttet den sylinderen uten å ha rå nok eksos til å matche.
Teknisk:
Klassifisering: Hyper Racing
Materiale: Aluminium med Nicasil belegning (Hardcrom)
Boring: 47,6mm
Maks effekt: 21-25 hk
Anbefalt squish: 0,85-0,95mm
Dette er ”old-school” racing!
MK Pro Race var den første ekte Hyper Racing sylinderen og nyter i dag rettmessig legendestatus.
Med ProRace 3 videreføres arven fra forgjengeren på imponerende vis! MRD (Metrakit Racing Division) har arbeidet med den nye ProRace 3 serien i flere år for å oppnå enda høyere effekt uten å miste noen bredde i effektregisteret. En nesten umulig oppgave, som ble en besettelse. Men de har lykkes!
På det meste ligger effekten over 0.5hk over dens stolte opphav.
Ytelsesmessig er det overhodet ingenting å utsette på dette kraftverket. Det er knapt mulig å unngå å la seg sjarmere.
Sylinderen er raffinert gjennom flere års utvikling og fremdeles på ultra nivået ytelsesmessig.
MK leverer alt som trengs for en perfekt opptrimming av motoren og ytelsesmessig er 25 hk(!) innen rekkevidde med komplett Pro Race oppsett. Mange mener dette er den mest brukervennlige av ekte hyper-racing sylindere, dog må man påregne nødvendig tid til innstilling av squish osv.
Gode instrukser på montering osv. medfølger. Naturligvis er det som vanlig krefter å tjene på fresing av skyllekanalene og å kjøre settet med de rette kompontene. (Men det er på ingen måte "obligatorisk").
Rent teknisk baserer sylinderen seg på å hente kreftene gjennom en enorm trippel port eksosport og et særdeles veldimensjonert orkester av skylleporter. Som en ekte racing sylinder skal skaper denne MKen magi på høye rpm.
Den drar som besatt og leverer et fyrverkeri fra rundt 7000 og helt opp mot 15 000!
(Her avhenger det av anlegget og tenningskurve, men den har et meget bredt kick til å være ekte hyper racing)
Pro Race hjelper mot depresjon og burde gis på blå resept!
Grunnet det spesielle flance opphenget kan sylinderen kun benyttes med ProRace anlegg eller man må ordne en adapter, med mindre man dreier seg en egen overgang. Dette er pga. at MK har utvidet eksosporten slik at den er anslagsvis 25% større en normalt! Igrunn et perfekt bevis på hvor utrolig langt MK er villig til å gå for å unngå kompromisser. Det ville jo være en skam om noen benyttet den sylinderen uten å ha rå nok eksos til å matche.
Teknisk:
Klassifisering: Hyper Racing
Materiale: Aluminium med Nicasil belegning (Hardcrom)
Boring: 47,6mm
Maks effekt: 21-25 hk
Anbefalt squish: 0,85-0,95mm