ForceFive - Tuning kit Euro 4 (Rustfri) - Aprilia/Derbi

På lager
1 stk
SKU
38420
kr 2 398,00
Denne utgaven av ForceFive uplomberings-sett leveres med rustfritt framrør.
Det er ellers tilsvarende som samme sett med chrome framrør.

Leveres med CDI som hever turtallet. Maks turtall med original cdi er ca 8000 rpm
Oppgradert cdi gir nesten 2000 rpm ekstra før turtall-sperren slår inn.

Kaldere tennplugg, nytt framdrev (14 tenner) og dyse samt dyse-rør medfølger.

Leveres også med fremre del av svanehals for uplombering.

OBS: Dette settet er for EURO4 utgave. Dette gjelder årsmodeller fra 2018 og nyere.

MERK: CDI boksen er også tilgjengelig for salg separat.
Flertallet velger å kjøpe denne løst.
For å skifte cdi tar man av kåpen på siden foran.
Kåpen løsnes på den siden der ekspansjons-tanken sitter.
Den originale cdien sitter festet med kontakter som man tar ut.
Kontaktene passer direkte over på den nye cdien.
Skifte av cdi går derfor raskt.

For den originale svanehalsen går det en slange som trekker eksos tilbake. Denne vil bidra til å strupe motoren.
Ved uplombering kobles derfor slangen vekk.
Sett en liten propp i enden av slangen. For å tette inngangen.
Legg deretter slangen opp langs siden. Slik at den blir skjult.
Kan eventuelt festes med strips.

OBS: Det er mulig oppnå bedre effekt ved å sette samme kombinasjon av CDI og effektanlegg.
Det anbefales generelt også å skifte både framdrev og bakdrev. Dersom man har 59 eller 65 tann bakdrev.
Dette er klart mest populært. Det gir best effekt-økning og man slipper å bruke det originale eksosanlegget.
Vi hjelper gjerne med oppsett. Ta gjerne kontakt med oss for tips og veiledning.

I forhold til montering av fremre svanehals er det viktig å bemerke at dette kan være tidkrevende.
Noen kunder opplever at det er vanskelig å demontere fremre del av anlegget.
Både for nye og gamle eksosanlegg kan fremre del av svanehalsen sitte godt fast.
Det kan potensielt være vanskelig å få løsnet og utfordrende å få montert sammen like pent.
Vi anbefaler derfor et effektanlegg fremfor kun å skifte den fremre delen av svanehalsen.
Erfaringsvis kan man ofte få en økt bruktverdi hvis originalt anlegg er urørt og man har effektanlegg.
Originalt eksosanlegg er svært kostbart.
Mange kjøpere vektlegger derfor at originalt anlegg er lite brukt og ikke modifisert.

Ta gjerne kontakt for oppsett med effektanlegg og cdi separat. Vi hjelper gjerne ut fra dine ønsker.
Enten du vil ha diskre lyd og utseende. Eller du ønsker skikkelig ilter motocross lyd.
Vi bidrar gjerne med assistanse
Copyright © 2024 SpeedOptions