Airsal T6 Tech 50 - Morini LC
På lager
3 stk
SKU
01090341
Et sylinderkit for deg som vil finpusse ytelsene fra motoren, men ikke ønsker å øke boringen. Benyttes ofte som erstatningssylinder. Sylinderspesialistene hos Airsal har benyttet deres velkjente oppskrift. Resultatet er en sylinder som leverer godt og stabilt over et bredt register. Det benyttes høykvalitets T6 aluminium i sylinderen, det gir overlegne egenskaper når det kommer til effektpotensiale og varmehåndtering. Det er med god grunn at man benytter sylindere i aluminium på maskiner som leverer høy effekt. Høykvaliteststempel med økt kompresjon bidrar til driftsikkerheten. Komponentene som benyttes til stempel og montering produseres av henholdsvis Asso og Vertex, begge er meget kjente navn og leverer til flere kjente fabrikker som f.eks Aprilia, Cagiva, Husqvarna m.fl. Pakninger i god kvalitet sørger for enkel montering.
Sylinderen innehar et solid spansk temperament, og den kan fint kjøres mot en motor som ellers er orginal, dog må forgasseren normalt dyses opp litt (noe avhengig av oppsett, spør oss gjerne om råd). Sylinderen leverer nemlig noe høyere effekt enn den orginal sylinderen. Det gjør den uten vesentlig ekstra støy og oppmerksomhet. Ønskes en sort sylinder kan den eventuelt lakkeres med varmelakk.
Airsal har gjennom sin T6 serie blitt kjent for å utvikle sylindere med meget anvendelig effektregister, i praksis innebærer det at sykkelen føles mer livlig, responsiv, og at du får tilstrekkelige kraftreserver til aktiv kjøring. T6-serien er en velkjent "working-class hero", men med orginal boring kan den fint inngå i oppsett der toppfarten er begrenset. Den arbeider nemlig helhjertet også mot nedplomberte eksosanlegg. Dog er det anbefalt å la sylinderen puste fritt, for å realisere motorens fulle potensiale. Det er mest sunt for motoren å yte sitt beste.
Teknisk:
Klassifisering: Sport
Materiale: Aluminium med Nicasil belegning (Hardcrom)
Boring: 41mm
Maks effekt: 9-11 hk
Sylinderen innehar et solid spansk temperament, og den kan fint kjøres mot en motor som ellers er orginal, dog må forgasseren normalt dyses opp litt (noe avhengig av oppsett, spør oss gjerne om råd). Sylinderen leverer nemlig noe høyere effekt enn den orginal sylinderen. Det gjør den uten vesentlig ekstra støy og oppmerksomhet. Ønskes en sort sylinder kan den eventuelt lakkeres med varmelakk.
Airsal har gjennom sin T6 serie blitt kjent for å utvikle sylindere med meget anvendelig effektregister, i praksis innebærer det at sykkelen føles mer livlig, responsiv, og at du får tilstrekkelige kraftreserver til aktiv kjøring. T6-serien er en velkjent "working-class hero", men med orginal boring kan den fint inngå i oppsett der toppfarten er begrenset. Den arbeider nemlig helhjertet også mot nedplomberte eksosanlegg. Dog er det anbefalt å la sylinderen puste fritt, for å realisere motorens fulle potensiale. Det er mest sunt for motoren å yte sitt beste.
Teknisk:
Klassifisering: Sport
Materiale: Aluminium med Nicasil belegning (Hardcrom)
Boring: 41mm
Maks effekt: 9-11 hk